Followers

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

onecuteblog

Islamic Widget

Bulan Islam

Islamic Clock

Followers

Bacaan fonik amat berkesan kepada murid prasekolah.Saya telah mengaplikasikan dari tahun 2005 lagi.Setakat ini alhamdulillah murid saya boleh menguasai bacaan dengan baik.Oleh itu saya amat berbesar hati untuk berkongsi bacaan fonik dengan anda semua.Apa yang saya harapkan generasi kita boleh membaca seawal usia 5-6 tahun dalam BM / BI.

Walaubagaimanapun sebutan huruf dalam BM dan BI ada sedikit perbezaan.Saya masih belajar2 juga phonic BI.Sekiranya anda boleh berkongsi sama2 lah kita bertukar2 ilmu.Disini saya ingin berkongsi sedikit sebutan huruf peringkat awal.

BM -a (a-ayam), b(beh), c(ceh),d(deh),e(ee-emak,ee-epal),f(feh),g(geh),h(heh),i(i-ikan)sebutan dalam bunyi huruf bukan sebut huruf.

BI -a(a-apple),b(beh),c(keh),d(deh),e(eh),f(feh),g(geh),h(heh),i(ih)

0 comments: